fredag 24. juli 2009

Men romantikken var ikke død..

den bare hviler litt, eller har reist på ferie, eller vet rett og slett ikke hvor jeg bor. Det hadde vært fint med et postkort i det minste.

Jeg tenker ofte på de stakkars småjentene som leser sånne kleine "jenteblader" med artikler om den store kjærligheten, så blar de om til neste side og leser om "Stillinger som får deg til å se tynn ut når du puler", og bakerst i bladene er det informative tester av typen "Liker han deg virkelig?".

Så har du alle de fantastiske filmene da. Jente møter gutt...drama..finner ut at gutt er en dust og at den litt puslete bestekompisen hun har grått på skulderen til hver gang loverboy er en rass faktisk er den store kjærligheten. Alle sammen nå: Aaaaa...

Jeg beklager å måtte si det, men verden funker ikke sånn.

Jeg er så glad for at jeg ikke er fjortis.

"At some point during almost every romantic comedy, the female lead suddenly trips and falls, stumbling helplessly over something ridiculous like a leaf, and then some Matthew McConaughey type either whips around the corner just in the nick of time to save her or is clumsily pulled down along with her. That event predictably leads to the magical moment of their first kiss. Please. I fall ALL the time. You know who comes and gets me? The bouncer."
"
— Chelsea Handler (My Horizontal Life: A Collection of One-Night Stands)

2 kommentarer:

  1. Må innrømme at jeg lo litt av denne! Fantastisk bra poeng! Hehe.. Tenk så enkelt da, gitt!! Få vite om han liker deg ut fra et par a-b-c-svar, lære de stillingene man ser best ut i under sexinga - for det er jo nemlig det viktigste...... Haha!! Og filmene... Lenge leve romantikken altså..! That's life! ;)

    SvarSlett
  2. Hadde det ikke vært strålende om livet hadde vært så enkelt?! Jeg skulle virkelig ønske at noen hadde trukket meg til side og forklart meg hvordan ting virkelig funker da jeg var fjortis. Da hadde jeg vært spart for mye dritt gitt:)

    SvarSlett