søndag 18. januar 2009

Nok en lørdag

Miss G ringte og overtalte meg til å ta turen hjem til henne. "Vi kan jo bare dele en flaske vin.." Jeg kledde på meg og tyve minutter senere satt jeg i en taxi. Miss G gav meg vinglasset i det jeg gikk over terskelen og jeg burde ha forstått at det ikke vil bli en rolig kveld hjemme. "Jeg er sulten", sa Miss G. "Skal vi gå ut å spise?" Vi ramler ut i vintermørket, småbrisne og fnisete og før jeg vet ordet av det så sitter vi på en fin restaurant og spiser deilig mat og drikker ennå deiligere vin. En tredje venninne tekster og lurer på hvor vi skal møtes. Vi avlutter måltidet, finner en taxi og drar på en fest hos en kamerat.

Jeg hilser på folk, prater hyggelig mens jeg ler på de rette stedene. Det tikker inn en tekst fra mannen som er betatt av meg og jeg tenker at "faen heller, jeg bare gjør det", så jeg kysser venninnene adjø, gir kameraten en klem og forlater åstedet.

Han er ute med venner på ett av byens in-steder. Vi møtes utenfor og jeg gir han en klem. Vi begynner å gå. Målet er flere drinker, men jeg skjønner at han gjerne vil prate. Samtalen flyter lett. Vi går inn i en bar og han henter drikke.

Han foreslår at vi drar hjem til han og drikker mer vin. Jeg er full og har egentlig bare lyst til å pule, men jeg får inntrykk av at denne mannen ikke vil nøye seg med det og jeg orker ikke lange, dype samtaler, så jeg avslår høflig.

Jeg kysser han ikke når jeg går, men takker for en hyggelig kveld og hopper i en taxi.

I dag er det søndag, en dag det er skrevet mange gode låter om.

Topp fem:

Mark Lanegan- Ugly Sunday

Billie Holiday- Gloomy Sunday

Johnny Cash- Sunday morning coming down

Morrissey- Every day is like Sunday

Hole- Best Sunday dress

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar