tirsdag 13. januar 2009

Gold digger

I disse Gaza-tider synes jeg det er deilig med litt triviell, norsk journalistikk. Heldigvis finnes det enkelte riksklovner som aldri svikter. Denne uken er Norges kanskje mest pretensiøse, gold digger ute å slenger med leppa. Jeg snakker selvsagt om Ari-se-på-meg-jeg-puler-en-prinsesse-Behn.

Stakkars Ari har vært deprimert i¨årevis på grunn av en tidligere ansatt ved slottets drepende kritikk av kongehuset. Endelig er det duket for ett oppgjør som får Georg Apenes til å fremstå som en skikkelig pingle. Det hele toppes selvsagt med høy champagne-føring på en av hovedstadens eksklusive restauranter, der Ari proklamerte at "Grimstad er død og dette er hans begravelse".

Kjære Ari

Jeg skjønner at det må være forferdelig å sitte der på stas med ett enormt forfatter kompleks og tre skrikende unger, mens fruen er ute å spiser hallusinogener som gjør at hun ser engler og rosa elefanter, mens hun svindler godtroende mennesker på leting etter meningen med livet. Det kan heller ikke være lett å vokse opp med en talefeil som gjør at du ikke kan uttale en alminnelig, norsk s uten å stemme den. Jeg ser for meg at dette har vært en kilde til mye buksevann og andre leiheter under oppveksten.

Men, kjære Ari, dette er kanskje prisen å betale for å ha pult seg til en tilværelse som enhver annen dopmisbrukende kunstnerspire med lønn fra nav bare kan drømme om. Du fikk prinsessa og halve kongeriket. Vi fikk en patetisk, mannekjærring viss fravær av talent bare overskygges av hans narsissistiske personlighetsforstyrrelse.

Raga spør "er det ikke deilig å ha noen å hate" og svaret er jo visst faen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar