fredag 21. august 2009

I kveld skal jeg synde..

..det er fredag, det er kald vin i kjøleskapet og det er to uker siden jeg har pult.

Innimellom invaderes hode mitt av tanker om at jeg må begynne å drikke mindre, vaske leiligheten oftere, bake eget brød, finne en mann jeg vil ha barn med, gå søndagsturer i marka sammen med, litt sånn nytt-og-bedre-liv-opplegg. Det hele smaker av nyttårsforsetter, eller fylleangst. I slike stunder lover jeg ofte bot og bedring, men jeg vet det ikke vil vare. I allefall ikke lenger enn til neste helg.

I går hadde ett svakt øyeblikk. Jeg lå i sengen og stirret i taket, kjente at jeg var tett i nesa og at halsen var litt uggen. Der og da fikk jeg et voldsomt behov for å ligge i skje med noen, men da jeg våknet frisk og rask i dag hadde behovet endret seg: Jeg trenger rett og slett å bli skikkelig pult.

Jeg tekstet en mann og voila, om noen timer skal jeg finne frem en kjole, hente en flaske vin fra skapet og klikk-klakke meg hjem til han. Vel fremme venter middag og sex.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar